27 Mayıs 2009 Çarşamba

VAPURUN İTİRAF EDEMEDİĞİ AŞKI


Ey deniz!Uçsuz bucaksız...Ne hırçınsın(!)benden daha iyi bileni var mı?Deli dolusun bilirim..Bir kızarsan bırakmazsın üzerinde bir şeyi...Hele ben şu garip 'vapuru'...Hukuğumuz eskidir seninle..senelerce birlikte geçirdik ve geçiriyoruz ömrümüzü...Ne eskittin beni...ne savurdun dalgalarında...Eşsiz bir görüntü,eşsiz bir renk ama söylesene ben olmadan neye benzersin ?!Bir boşluk.. söylesene süssüz bir elbise yakışır mı o şaşalı gecelere...ben olmadan ne katarsın bu tarihi şehre...Biliyorum bu eski vapur bugün sana isyanlarda...Anla artık yaşlıyım çok savurma...söyle dalgalarına çarpmasınlar asice bana...Bak birlikte çok güzel zamanlar geçirdik bazen öyle uslu, sakin,huzur dolu oluyorsun ki hızıma hız katıyorum.İnsanların bir tabiri var 'kaymak gibi'oluyorsun ya gelde keyfimi sorma..kendimi at üstünde ki padişahlar gibi hissediyorum ahh bir bilsen.Ağır,asil ve gururlu..Ah be deniz isyan ediyorum ama..Konuş be sende sen olmasan da ben neyim aslında...'Hiç' değil miyim?!Konuşsana...Bak diğerlerine sulanma benden sadığı yoktur bunu da unutma...Usluyumdur ben ,severim seni ahhh... vurgununum be anla...ihtişamına..Bu yüzden diğerleri geldiğinde gidemedim ya...terkedemedim seni...hırçınlığına,kızgınlığına sesimi çıkarmadım ilerledim ya...kıyılarda dinlendim,iskelerde anlattım derdimi..sen bana kızdın bende onlara...Büyük bir hızla çarptım onlara..Halatla beni bağladıklarında hep korktum ya bir daha kavuşamazsam sana..Çabuk olun ey insanlar ayırmayın beni deniz'imden demeyi ne de çok arzuluyorum ya...Ahh denizim gidersen benide al buralardan...Bu sana isyanımdır,aşkımdır,büyük bağımdır....Deniz ve vapur biz bir birliğiz aslında...ayırmasınlar bizi...sende anla...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder